Zaglądanie do pracowni języka polskiego

07-03-2013

Przez uchylone drzwi do pracowni polonistycznej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych, w tzw. Jabłonkach, widać uczniów, którzy słuchają nauczycielki.
Przez uchylone drzwi do pracowni polonistycznej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych, w tzw. Jabłonkach, widać uczniów, którzy słuchają nauczycielki.

PRACOWNIA to nowa formuła prezentacji pracy uczniów na lekcjach języka polskiego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych i warsztatu pracy polonisty. Z cyklu zajęć "Widzimy tylko znaki" pokazano, jak młodzież czyta teksty kulturowe o tematyce pasyjnej i jak ten temat obecny jest w twórczości wyrosłej z doświadczania języka dotyku.

7 marca 2013 roku można było obejrzeć "Drogę Krzyżową" autorstwa Piotra Kuscha i zapoznać się z wielkopostnymi rozważaniami uczniów klas pierwszych liceum i technikum. Przedstawiony został również materiał poświęcony oglądaniu rzeźby przez osoby niewidome.

Na 23 marca 2013 roku zapowiedziano w Jabłonkach w godzinach 8:00 – 13:30 pokaz związany z ikonografią Wielkiego Tygodnia (m. in. opracowanie tematu "Ostatniej Wieczerzy" z wykorzystaniem ceramiki Piotra Kuscha).

Zapraszamy. Pracownia otwarta jest dla wszystkich zainteresowanych działaniami wspomagającymi rozwój świadomości i ekspresji kulturowej niewidomych uczniów.


Teresa Cwalina

wróć

Pierwszy robot
Pierwszy robot

 Nasi uczniowie na zawodach robotyki

W sobotę 3 marca drużyna dwóch uczniów Technikum Informatycznego wzięła
udział w ogólnopolskich zawodach robotyki Robomaticon. Dawid Kowalski i
Kamil Wiśniewski z klasy trzeciej zaprogramowali robota zbudowanego
przez Kacpra Kamzelskiego z klasy drugiej. Robot otrzymał nazwę ALF.
Wystartowali w konkurencji LegoSumo, w której wygrywa robot, który
zepchnie przeciwnika z ringu. Robot ALF zakwalifikował się do drugiego
etapu. Na sześć walk wygrał trzy pojedynki. Było to pierwsze zetknięcie
uczniów z programowalnymi zestawami EV3 firmy LEGO i pierwszy start w
zawodach robotyki. Na zawodach było dużo wystawców sprzętu robotycznego,
wiele ciekawych konstrukcji z różnych konkurencji w robotyce, a walkom
towarzyszyło mnóstwo emocji i radości. Uczniowie są bardzo
zainteresowani takim praktycznym wykorzystaniem nauki języka programowania.