To jest mój i twój świat

25-05-2013

Siedząc na trawie, pod jabłonkami rosnącymi przed wejściem do szkoły, uczniowie słuchają wprowadzenia do ćwiczeń z widzenia.
Siedząc na trawie, pod jabłonkami rosnącymi przed wejściem do szkoły, uczniowie słuchają wprowadzenia do ćwiczeń z widzenia.

Takim wspólnym tytułem nazwano warsztaty poświęcone rysunkowi plastycznemu brajlem, które w ramach kolejnej edycji PRACOWNI odbyły się w Jabłonkach. Poprzedziły je ćwiczenia z widzenia i zajęcia poświęcone widzeniu artystycznemu. Laskowscy licealiści i uczniowie z zaprzyjaźnionego z Jabłonkami XXVII Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Czackiego czytali znany obraz Sandro Botticelliego "Primavera" ("Wiosna").

Następnie uczestniczyli w laboratorium rysunku plastycznego brajlem. Teresa Cwalina, projektodawczyni PRACOWNI, pokazała, że rysunek może być także formą twórczej ekspresji dla osoby niewidomej i przedstawiła konwencje graficzne dostępne niewidomym. Prezentując ilustracje brajlem do "Pana Tadeusza" Jarosława Słumińskiego, przedstawiła, jak rysunek ujawnia rozwój wyobraźni i zainteresowań osoby niewidomej.

Warsztaty rysunku plastycznego "po niewidomemu" poprowadzili: Aneta Wyrozębska ("Wystukać rysunek") i Andrzej Cuber ("Rysowanie na ekranie komputera”).

TC

 

wróć

Pierwszy robot
Pierwszy robot

 Nasi uczniowie na zawodach robotyki

W sobotę 3 marca drużyna dwóch uczniów Technikum Informatycznego wzięła
udział w ogólnopolskich zawodach robotyki Robomaticon. Dawid Kowalski i
Kamil Wiśniewski z klasy trzeciej zaprogramowali robota zbudowanego
przez Kacpra Kamzelskiego z klasy drugiej. Robot otrzymał nazwę ALF.
Wystartowali w konkurencji LegoSumo, w której wygrywa robot, który
zepchnie przeciwnika z ringu. Robot ALF zakwalifikował się do drugiego
etapu. Na sześć walk wygrał trzy pojedynki. Było to pierwsze zetknięcie
uczniów z programowalnymi zestawami EV3 firmy LEGO i pierwszy start w
zawodach robotyki. Na zawodach było dużo wystawców sprzętu robotycznego,
wiele ciekawych konstrukcji z różnych konkurencji w robotyce, a walkom
towarzyszyło mnóstwo emocji i radości. Uczniowie są bardzo
zainteresowani takim praktycznym wykorzystaniem nauki języka programowania.