Plan zajęć

7:30 – budzenie dzieci

  • czynności higieniczne i opiekuńcze
  • zabawy dowolne i integracyjne
  • tworzenie okazji do wymiany informacji
  • rozmowy indywidualne z dziećmi
  • zabawy ruchowe
  • kontakty z rodzicami dzieci dojeżdżających do Przedszkola

8:00 - 8:10 przygotowanie do śniadania

  • zabiegi higieniczne
  • czynności samoobsługowe
  • dyżury dzieci ze starszych grup

8:10-8:45 śniadanie

  • wpajanie zasad dobrego wychowania
  • wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych

8:45 - 9:00 wspieranie rozwoju dzieci przez:

  • zabawy integracyjne
  • ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp.
  • zabawy ruchowe
  • zabawy konstrukcyjne
  • zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową
  • rysowanie
  • zabawy dydaktyczne

9:00 - 10:30 wspomaganie rozwoju dzieci przez:

  • zajęcia dydaktyczne różnego typu – realizacja założeń programowych
  • zabawy dowolne
  • przebywanie na świeżym powietrzu, wycieczki, spacery
  • obserwacje przyrodnicze
  • prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze
  • tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania
  • podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych
  • wspieranie działań twórczych przez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą
  • gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe

10:30 - 11:00 drugie śniadanie:

  • czynności samoobsługowe
  • zabiegi higieniczne

11:00 - 12:30

  • indywidualne zajęcia rehabilitacyjne i korekcyjno-wyrównawcze
  • wspieranie działań twórczych przez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą
  • gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe

12:30 - 13:15 obiad

  • samodzielne spożywanie posiłków
  • wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
  • praca dyżurnych

13:15 - 14:00 odpoczynek po obiedzie

  • zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i ogrodzie
  • leżakowanie (według indywidualnych potrzeb dzieci młodszych)
  • czynności opiekuńcze
  • zabawy dowolne
  • organizowanie zajęć dodatkowych
  • słuchanie bajek
  • tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci

14:00 - 15:30 spacer

  • zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie
  • rozmowy indywidualne
  • kontakty z rodzicami dzieci wyjeżdżających do domu

15:30 - 16:00 podwieczorek

  • wpajanie zasad dobrego wychowania
  • wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych

16:00 - 17:30 wspomaganie rozwoju dzieci przez

  • tworzenie sytuacji rozwijających  indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci
  • prace porządkowe
  • praca kompensacyjno-wyrównawcza
  • rozmowy indywidualne z dziećmi

17:30 - 18:00 kolacja

  • samodzielne spożywanie posiłków
  • wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
  • praca dyżurnych

18:00 - 19:00 wspieranie rozwoju dzieci przez

  • tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci
  • słuchanie książek, śpiewanie piosenek i pieśni o tematyce religijnej
  • udział w nabożeństwach roku liturgicznego
  • poznawanie i przygotowanie symboli religijnych takich jak: wieniec adwentowy, drabinka adwentowa
  • zajęcia wyciszające i przygotowujące dzieci do ciszy nocnej

19:00 - 20:00 przygotowanie dzieci do snu

  • wdrażanie dzieci do zabiegów higienicznych: mycie się, mycie zębów, kąpiel
  • usprawnianie czynności samoobsługowych takich jak: rozbieranie się, ubieranie piżamy

20:00 - 7:30 cisza nocna